Ancient Astronauts - Paleo SETI - Alternative Archeology

Travis Walton: aktualizace

21.11.2013 13:09
 
Vážení čtenáři, v předchozím článku z konference v Joshua Tree jsem oznámil, že jsme se konečně dohodli s panem Waltonem na překladu jeho knihy Fire in the sky do češtiny. Skutečně jsme o tom jednali a Travis mi předal kontakt na jeho vydavatelskou firmu, která zajišťuje publikování v jiných jazycích jako je třeba němčina. Začali jsme řešit konkrétní technické záležitosti, formát a podobně až do momentu, který rozhodl, že od tohoto projektu odstupuji. Musím oznámit, ač nerad, že kniha v češtině nebude. Tedy alespoň ne ode mne. Pokud se toho chce ujmout někdo jiný, tak přeji hodně štěstí. Co se stalo? Jedna věc, kterou jsme doposud neřešili, protože jsem to nepovažoval ze potíž, byla finanční otázka projektu. Bohužel to byl můj omyl. Přestože jsem neočekával, že by můj překlad byl placený jeho osobou, nebo kýmkoliv jiným, jak je to běžně zvykem, nějaký způsob "odškodnění" by proběhnout měl. Kniha je velice tlustá a jazykově náročná a nikdo nemůže od nikoho očekávat, že bude dělat překlad jen tak pro vlastní potěšení. Je to časově velice náročná akce a jak všichni zde ví, můj čas je velice omezený a vzácný. I přesto jsem byl ochoten se do projektu vrhnout s vědomím, že to nebude nijak finančně zajímé, spíš ztrátové, ale jsem přesvědčen, že jeho příběh je velmi důležitý a lidé by měli mít možnost si knihu přečíst ve svém rodném jazyce. Po naší dlouhodobé bezproblémové emailové komunikaci jsem tedy panu Waltonovi poslal svůj dotaz ohledně toho, jakým způsobem si představuje vyřešit tuto otázku a jakým způsobem to například fungovalo v jiných jazykových verzích jeho knihy. Jen jsem se zeptal. Očekával jsem, že se jednuduše dohodne nějaké procento z každé prodané knihy a samozřejmě žádná záloha, nebo platba předem za moji práci. Nejedná se zde přeci jen o knihy Dan Browna :) Skutečnost je taková, že po odeslání tohoto emailu jsem již od Travise do dnešního dne nic neobdržel. A věřte nejsem naivní, vím, že email se může lehce ztratit, takže jsem ho přeposlal ještě několikrát. Bez úspěchu. Sice nerad, ale musím udělat závěr, že pan Walton se rozhodl celou záležitost z neznámého důvodu ignorovat. Respektuji, že pokud nechce řešit a sdílet finančí otázky, je to jeho rozhodnutí. Avšak absolutně nesouhlasím se způsobem jakým to udělal. Přestat z ničeho nic komunikovat a ignorovat někoho, kdo se snaží o překlad jeho knihy, je velmi nešťastné a ubohé. Jsem zklamán a jak jsem již řekl na začátku, dávám od této záležitosti s konečnou platností ruce pryč, protože veškeré moje několikaleté snahy o publikaci knihy selhaly. Inu dřevorubec zůstane asi navždy dřevorubcem, bez ohledu na to, jak hezkou kravatu si oblékne :( …..
 
 
Michael M.Faitl
 
 
 
 
 

Astronauti.cz 2010 - 2013 © Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode