Ancient Astronauts - Paleo SETI - Alternative Archeology

Podivné jeskyně v Nepálu

17.09.2013 21:42

 

 

Tyto člověkem vytvořené jeskyně se nacházejí v Himalájích , nějakých padesát metrů vysoko ve skále a patří mezi světové archeologické záhady. Tisíce otvorů je vytesáno do křehkého útesu pískové barvy, který je malým Grand kaňonem. Početné jeskyně, které jsou vytesány do skalní stěny a některé vyhloubeny také z vrchní části, jsou tisíce let staré, ale kdo je vyrobil a proč zůstává záhadou. Také se neví jak se lidé do jeskyní dostali, protože jsou ve výšce 50 metrů nad údolím. V původním království Mustanga v Nepálu se odhaduje až na 10 000 těchto jeskyní. Ti, kteří je spatřili říkají, že vypadají jako obrovský písečný hrad. Fotograf Cory Richards, horolezec Pete Athans, archeolog Mark Aldenderfer a tým průzkumníků navštívil prehistorické a záhadné jeskyně s cílem odhalit případné artefakty. Pan Richards říká:

 

“ Pracoval jsem v Nepálu ve vesnici Forte, kde jsem společně s Petem učil skupinu šerpů horolezecké techniky, bezpečnou cestu jak se dostat na Everest. Pete se mě zeptal, jestli mám zájem se zůčastnit tohoto projektu v Mustangu. A tak mi začal o tom místě povídat. Jeho slova popisovala něco, co jsem si nebyl schopen představit. Upřímně, když jsem se tam dostal, bylo to daleko větší a okázalejší, než cokoliv jsem byl schopen si představit. Mluvili jsme o něčem, co připomíná Grand kaňon, poušť na jihozápadě, ale tato má úžasný příběh. Vidíte tyhle jeskyně vydlabané v útesu a přitom jsou naprosto nepřístupné. Jak jsme začali řešit detaily, viděl jsem to magické místo na které jsme se chystali, kultura v přímém přenosu, vesnice z 12.století pod jeskyněmi, které jsou dnes zapomenuty. Začali jsme se ptát jak se tam lidé dostávali? Začal jsem přemýšlet jak probudím lidskou představivost o tom, jak to vypadalo před tisíci lety. To byl můj hlavní úkol, jak ukázat lidem ten obrázek.Jedna z cest jak toho dosáhnout byla umělé osvícení jeskyní, jejich návštěva v noci, použití světel a fotografických blesků. Snaha byla dát lidem pocit, že to je velmi staré místo, místo, které má mnoho příběhů, více, než si můžeme v našem životě představit. “

Cesta do jeskyní nebyla snadná, skála je nestabilní a byla velkým nebezpečím pro celý tým výzkumníků. Výstup do jeskyní byl totiž tak nebezpečný, že pan Richards ztratil rovnováhu, spadnul a narazil si záda. V jiném momentě následující rok, byl zasažen kamenem kameraman Lincoln Else a poranil si hlavu.

 

“ Byla to opravdová expedice. Je to nebezpečné, skála je nestabilní a je to strašidelné. Všechno se pohybuje a všechno pod vašima nohama vypadá, že se to rozpadne. Máte pocit, že při výstupu se všechno zhroutí. Jedna z věcí myslím, kterou jsme zapoměli při rozmluvách o výzkumu je, že věda a zkoumání jako takové, jsou nebezpečné čas od času a jeden z důvodů proč je to tak vzrušující je, že to má následky. Velké následky. Na své cestě na místo jsem zkoušel výstup a skála se odlomila. Spadl jsem ze šesti metrů na zadek a narazil si záda. Bylo to varování. Ano je to vzrušující, najednou chci říci velkou novinku, ale zrovna jsem se zranil...Možná to není až tak důležité jak jsem si myslel. Následující rok jsme se vrátili to zkusit znova. Fotil jsem a můj kolega Lincoln Else točil na kameru hned vedle mne. Další věc o které vím je, že jsem slyšel Petovo manželku křičet, volala - proboha, proboha. Lincoln ležel na zádech a z hlavy mu tekla krev. Z vrchu spadl kus skály a ta ho zasáhla. Výsledkem byla 21cm velká fraktura. Kompletně mu to promáčklo lebku. Znovu jsme si uvědomili, že to co děláme je velice důležité, ale také velice nebezpečné a když mluvíme o dobrodružství, tak to má své nepříjemné stránky. Lincoln se kompletně uzdravil, ale v ten moment jsme všichni mysleli, že to nepřežije. To co pro mě bylo na konci naší expedice povznášející byl fakt, že jsme byli schopni skloubit kulturu, vědu a dobrodružství a přinést to veřejnosti. Musíme to udělat vzrušující, stravitelné, ale také musíme přinést všem ostatním vědomosti, co všechno se tam ukrývá.”

 

 

Zdroj a foto: dailymail.uk

Překlad: Michael M.Faitl

Astronauti.cz 2010 - 2013 © Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode