Ancient Astronauts - Paleo SETI - Alternative Archeology

Jim Nichols

27.06.2010 22:57

 Autor a malíř James Nichols se narodil v roce 1948 na severozápadě státu Ohio. Již v mládí byl velice kreativní a brzy přišlo rozhodnutí stát se umělcem. Dokonce, když sloužil v armádě dokázal studovat a ukončit kurz komerčního umění. Později se přestěhoval do Arizony do města Tucson a po nějakou dobu si budoval jméno a kariéru produkcí témat okolní přírody. Kaktusy, hory a nebe nad arizonskou pouští bylo hlavním tématem jeho tvorby. Každopádně časem dospěl k názoru, že nemůže zbytek života strávit malováním stále toho samého dokola. Oblíbené filmy jako Hvězdné války, či Blízká setkání třetího druhu oživili jeho zálibu v science fiction, kterou měl odjakživa.Zhruba od roku 1980 a pak dalších deset let namaloval Jim nespočetně ilustrací s UFO tématikou, které byly mezinárodně publikovány. Jedny z nejznámějších jsou spojeny s případem Bilyho Meiera s jehož vyšetřováním přišel do styku.  Jeho úspěch na poli UFO výzkumu mu zajistil pozici spoluuvaděče v lokálním televizním programu UFOAZ Talks v Tucsonu. Tento populární pořad byl vysílán mezi lety 1991 až 1997 a byl též přenášen na jiných kanálech v ostatních státech.  V současné době, po mnoha letech malování obrazů a ilustrací, se Jim začal věnovat též sochařství. Stále častěji se také objevuje na konferencích jako přednášející.

 

 

 

M: Měl jste nějakou předlohu pro kresbu Semjasina obleku z případu Billyho Meiera?

 

JN: Kresba Semjasina portrétu byla vytvořena na základě Billyho osobního setkání a jeho svědectví. Podal poměrně detailní popis jejího obleku ve svém UFO případu, který byl původně zkoumán Wendellem Stevensem. Vypověděl, že tento šedivý oblek měl povrch podobný sloní kůži, velice jemný a těsný na tělo. Měl také jakýsi prstenec kovové barvy kolem krku, stejné barvy jako přilba. Tuto přilbu potom mohli připojit ke “skafandru” v případě, že se ocitli v prostředí, kde nemohou dýchat atmosféru. Oblek měl také opasek, na kterém byly podivné “kapsy”, které obsahovaly dle Billyho nejrůznější druhy kovového nářadí. Myslím, že se nezmínil příliš detailně o botách, ale ty byly z jemného materiálu, něco podobného jako byl oblek samotný. Takže ano, předloha pro mojí kresbu byla Billyho osobní výpověď, podle jeho osobního setkání s bytostí.

 

M: Kdo je autorem portrétu Semjase kresleného tužkou, či uhlem ( podobně jako portréty Ptaaha, Sfatha a dalších ), které se prodávají ve FIGU ve Švýcarsku?

 

JN: Hmm, nevím, nemohu zodpovědět tuto otázku, nemám tušení kdo je autorem těchto kreseb. To se budete muset zeptat například Michaela Horna, nebo přímo ve FIGU.

 

M: Víme, že Michael Horn je Billyho oficiální zástupce v USA. Jste v kontaktu s ním, nebo s lidmi ve FIGU?

 

JN: Ne, nejsem s nikým v kontaktu od doby, kdy byl Michael pověřen touto činností. Moje spolupráce na případu Billa Meiera byla výhradně přes původní tým vyšetřovatelů a Wendella Stevense v roce 1980. 

 

M: Tato spolupráce se týkala pouze Vašich kreseb?

 

JN: Ano, potkal jsem Wendella v roce 1980, kdy byl v přímém kontaktu s Billy Meierem. Ten den, kdy jsme se potkali se zrovna vrátil ze Švýcarska. Takže moje informace je opravdu z první ruky od Wendella a na základě toho jsem vytvořil moji sérii ilustrací o tomto případu. Billymu nebylo dovoleno fotografovat posádku mimozemského stroje, ani cokoliv jiného, takže to byl můj úkol nějak zachytit jak zhruba létající talíř vypadal “zaparkovaný” na zemi a jak vypadala Semjase a ostatní.

 

M: Vy jste se tedy nikdy osobně s Billym nesetkal? 

 

JN: Ne nikdy jsem ho nepotkal fyzicky, originální kresbu Semjase stojící před kosmickou lodí, kterou jsem vytvořil, jsme vyfotili a Wendell vzal snímek s sebou do Švýcarska. Billy řekl, že “ ne, přistávací mechanizmus nevypadal takto” a podobně, no a já mám ten snímek s jeho korekcemi a úpravami. Musel jsem potom kresbu předělat, aby přesně zachycovala Billyho verzi. To bylo dobré pro mě, protože jsem mohl výslednou ilustraci prezentovat přesně tak jak byla jeho představa a s klidným svědomím.

 

M: Jakožto auto a malíř dělal jste někdy nějakou práci pro časopisy, nebo média v Československu v té době?

 

JN: Ne přímo, nebyl jsem nikdy osloven vydavatelem z Československa, ale moje kresby se objevily u vydavatele v Německu, který se zabýval tímto stylem o mimozemšťanech a přes tuto firmu se něco mohlo dostat dál do východní Evropy. V nedávné době jsem byl kontaktován vydavatelem polské verze magazínu Newsweek a reprodukce mojí ilustrace se objevila u článku o UFO.

 

M:  Máte nějaký konkrétní vzkaz pro českou večejnost?

 

JN: Ano, lidé by měli věnovat větší pozornost UFO fenoménu v těchto dnech a především informacím přicházejícím z Vatikánu. Mám silný pocit, že v následujících měsících uslyšíme stále více zpráv právě z tohoto místa v souvislosti s mimozemským životem.

 

Zdroj: UFO kongres, Laughlin, Nevada, únor 2010

Autor, překlad a foto: Michael M.Faitl

 

Astronauti.cz 2010 - 2013 © Všechna práva vyhrazena.

Tvorba www stránek zdarmaWebnode